Reda-i copilaria lui Stefanut

sâmbătă, 7 martie 2015

Tabaco Y Ron

Doina Badea Victima a cutremurului din 4 martie 1977

:)))


Femeia la volan



    Cand automobilul si-a facut pentru prima data aparitia pe strazile capitalei, domnisoarele au strambat din nas, acoperindu-si-l degraba cu batistele dantelate si monogramate. Gazele de esapament le zgandareau stomahul sensibil si le dadeau stari de lesin, iar zgomotul le zgaria urechile fine, indelung exersate in timpul lectiilor de pian.
    Insa pe masura ce aspectul vehiculelor s-a rafinat si gustul interbelicilor pentru modernitatea tehnologica s-a accentuat, intre populatiunea feminina si goana mecanica a automobilului s-a nascut o atractie irezistibila. Astfel incat femeile s-au incumetat din ce in ce mai des sa se urce in el, si nu doar pe post de pasagere! Au indraznit chiar sa se aseze pe scaunul din fata, la volan.

    Femeia la volan nu mai era deja o noutate in capitala la inceputul anilor '30. Devenise un spectacol atat de frecvent si de fermecator, incat "Realitatea ilustrata" i-a dedicat pe 10 aprilie 1930 un articol. Femeia iubea aparent automobilul pentru ca era la moda, la fel ca ciorapul fin de matase, fusta deasupra genunchiului, alunele si filmele americane. Dar il mai iubea si pentru ca era pentru ea sinonimul libertatii. Corpul feminin se emancipase de prin anii '20 de constrangatoarele vesminte antebelice, capatand o mai mare libertate de miscare si dedandu-se cu voluptate practicarii sporturilor de iarna si de vara (printre care, mult usurat de costumul de baie, inotul). Viteza automobilului venea sa sporeasca evident aceasta libertate, dandu-i femeii doza de aventura, dinamism si autonomie de care fusese privata decenii de-a randul, daca nu secole, in existenta ei statica de salon.

    Conform "Realitatii ilustrate", automobilul mai avea o virtute, una esentiala: imblanzea femeile! Sa-i credem pe cuvant? "Fiara" cu ochi "salbateci" si buze rosii inceta aparent sa mai fie nervoasa sau indispusa odata urcata la volan. Despre virtutile sofatului ii scrisese si Felix Aderca in 1928 unei  domnisoare melancolice si plictisite: "Automobilul, domnisoara, iti smulge atentia pe care o ai intoarsa asupra unui singur punct, penibil, al persoanei dumitale si ti-o arunca in prelungirea directa a nasului, dincolo de motorul masinei, in soseaua care, cu 80 km pe ora, fuge inapoi, sub dumneata. [...] Oameni, pietre, vehicule trec pe langa aceasta linie vie, ca niste comete din alte lumi si nici un gand, oricat de seducator, nici o senzatie, oricat de ispititoare, nici o gadilatura, oricat de tiranica, nu vor mai izbuti sa-ti strice echilibrul. Domnisoara, la volan! Sufletul dumitale in cateva luni va functiona perfect, ca un motor."
    Eh, pe atunci aglomerate nu erau decat strazile din centrul capitalei, restul arterelor si imprejurimile orasului punand kilometri de asfalt liber la dispozitia "sofeurilor". Asa pricepem si noi de ce sofatul avea virtuti terapeutice si te scapa, in loc sa te umple, cum se intampla astazi, de nervi.
    Domnisoarelor nu trebuia sa le spui de doua ori sa se urce volan. Parca doar asta asteptau si pentru asta se nascusera! Mai precis, pentru viteza. In locul "cumintilor" 80 km pe ora din 1928, "Realitatea ilustrata" scrie despre vijeliosii 120 km pe ora ai anului 1930. La asemenea viteza, barbatul de langa devine "cantitate neglijabila", caci toata atentia femeii e concentrata asupra goanei, si, speram noi, spre binele amandurora, asupra soselei. Altfel risca sa devina "femme fatale" si la propriu, si la figurat. Femeile iubeau atat de mult mersul cu automobilul incat posesia unuia devenise criteriu de alegere a viitorului sot. Daca barbatul avea masina, sansele sa ramana burlac erau minime. Intre cele doua razboaie, casatoria dintre o domnisoara si un Ford devenise legitima.

    Cuplul femeie-automobil starnea bineinteles si fantezii. Barbatii erau cuceriti de combinatia de fragilitate, fire navalnica si scartait de roti. E de inteles! Fantezii mai starnea, atunci, ca si acum, femeia-mecanic. De ce? Simplu: Inchipuiti-va o femeie frumoasa in fusta, cu piciorul fin, aplecandu-se sa repare o pana de cauciuc... Va puteti imagina ce priveliste nebanuita era pentru ochiul avid al barbatului interbelic.

   Articolul din "Realitatea ilustrata'' e plin, dupa cum puteti vedea, de portrete suav-cuceritoare ori senzuale. Insa glumele pe seama femeilor la volan tot de la interbelici le-am mostenit. Inca de la sfarsitul anilor '20 nepriceperea lor visatoare la condus era ironizata, dupa cum puteti vedea in caricatura de mai jos:


    Un portret cuprinzator, de data asta putin tragi-comic, ii facea si revista "Magazinul" femeii interbelice, realizand o comparatie intre populatia feminina de la 1900 si cea de la 1930. In 1930 prin urmare:
"O doamna cu tigareta in gura, in micul ei automobil "de 5 H.P." (horse-power), in care a facut un tur la Sosea, se duce la magazin, de unde cumpara, certandu-se cu vanzatorul, 80 de centimetri de stofa pentru  rochita. Se intalneste cu colegul sotului ei la un viraj, unde automobilele stopeaza "din cauza sensului unic". Acesta, cu capul gol si guler rasfrant, ii striga Hallo! si-i face o bezea. Acasa doamna gaseste un biletel "tapat" la masina de la amant: "Vino la 5. Te iubesc." Pune mana pe telefon, se cearta zece minute cu duduia de la centrala si-i spune apoi amantului ca accepta. Seara, afland ca sotul ei are o amanta, il impusca."
    Pentru femeia interbelica asadar, nu doar rochia s-a scurtat simtitor, ci si timpul si distanta, gratie automobilului, ori rabdarea, "gratie" filmelor cu gangsteri americani. Presimtim ca dupa comiterea crimei, tot automobilul "martor discret" al secretelor doamnei, dupa cum ii spun cei de la R.I., i-a permis sa fuga degraba de la locul faptei, cu esarfa fluturandu-i in vant, sa-l ia cu dansa pe amant si sa fuga amandoi in lume, traind fericiti pana la adanci batraneti.
 THE END


Sursa imagini- ''Realitatea ilustrata'', numarul din 10 aprilie 1930 si ''Intoarcere in Bucurestiul interbelic'', de Ioana Parvulescu

:)


Pofta buna !

Anna Casile:
Tiramisù all'ananas
Versione più leggera più fresca con aggiunta di crema pasticcera, e poi possono mangiarlo anche i bambini.
http://blog.giallozafferano.it/annaelasuacucina/tiramisu-allananas/
imaginea nu este afișată
Tiramisù all'ananas |
Tiramisù all'ananas versione più leggero alla frutta con aggiunta di crema al mascarpone per alleggerire un pò i grassi, è una versione più fresca ...

Vizualizează postarea

Paine in desert


:(((


Circulatia



Circulatia in capitala in anii '30



     Imaginile cu automobile interbelice pe care le-am tot postat de-a lungul timpului v-au starnit fara indoiala, cel putin unora dintre voi, o puternica nostalgie. Desigur, ele emana eleganta unor vremuri trecute, aureolate tocmai datorita departarii de patina frumusetii. Multi dintre voi poate ar fi vrut sa traiasca in Bucurestiul de atunci, insa lucruri care noua ni se par minunate le dadeau de fapt interbelicilor mari batai de cap. Cum ar fi, de exemplu, circulatia in capitala. Dupa zapaceala din reteaua de transport in comun, am dat recent peste o alta zapaceala, la fel de mare: cea din trafic.
     Stim, stim, Bucurestiul nu e cunoscut nici astazi pentru respectarea regulilor de circulatie. De fapt, exista in prezent o singura lege- cea a junglei, o jungla de beton contorsionata si aglomerata. In perioada interbelica insa nu existau nici macar legi care sa fie incalcate- nu tu indicatoare, nu tu treceri de pieton, ce sa mai vorbim despre limita de viteza.
     Riscai prin urmare sa fii strivit in medie de vreo cateva zeci de ori pe zi, fie de un automobil in plina goana, fie de un carutas neatent sau de un autobuz demarand brusc dupa ce oprise in mijlocul strazii. Daca am fi trait pe atunci, am fi mers in mod cert cu grija, eventual pe un singur trotuar si lipiti de ziduri.
    Asa ca in 1936 politia capitalei planuia o actiune in stil mare, pentru a pune ordine in circulatia bucuresteana si a-i da o aparenta occidentala si civilizata. Pusi la curent cu aceasta initiativa, cei de la ''Realitatea ilustrata'' s-au gandit sa dea o mana de ajutor, semnaland principalele probleme din trafic. Rezultatul a fost o lista destul de lunga, insa extrem de bogat ilustrata, o mina de aur pentru avizii (sau guvizii, din princina ochilor mariti de extaz) de imagini interbelice care alcatuiesc echipa calatorilor. 
    Interbelicii erau oameni practici si ceva mai inteligenti decat noi, astfel incat nu vedeau suficiente pedepsele aplicate soferilor si pietonilor. Se cerea neaparat crearea unor scoale speciale de circulatie, precum si educarea maselor in scolile obisnuite si in conferinte publice: Trebuesc instituite scoale de circulatie. Autoritatile sa organizeze saptamâni ale circulatiei, in care tineri si batrani sa'nvete care sunt regulele. Sa se tie conferinte in scoale si in ateliere despre circulatia in siguranta. Sa se imparta brosuri si sa se fata afise, in care sa se dea toate lamuririle. Nu ne-ar strica nici noua astazi niste saptamani ale circulatiei, ba chiar niste saptamani ale circulatiei in transportul in comun, spre educarea populatiei grabite, ingramadite si nepoliticoase.
     Sa trecem insa la partea tehnica : cei de la RI incep prin a se plange de lampile stradale recent amplasate in capitala. Acestea aveau un singur foc, care se schimba din rosu in verde, nu inainte de a aparea culoarea rosie clipitoare si de a se auzi un clopot pe post de semnal sonor (multumim domnului Boboescu, asiduu cititor al paginii, pentru aceste pretioase informatiuni). Cei de la RI nu prea ne explica concret de ce nu erau dintre cele mai potrivite. Ne spun insa ca in alte capitale europene se foloseau lampi cu trei culori, rosu inseamna ''stop", alb sau galben pentru interval, iar verde ''liber". Criteriul era asadar cel al modernizarii si al occidentalizarii orasului: Bucurestiul nu putea fi mai prejos decat celelalte capitale de pe continent.

                                           primul tip de lampa stradala introdus in capitala

     O alta problema recurenta era cea a taxiurilor, care ar fi trebuit sa stationeze pe directia de mers, ceea ce nu se intampla evident niciodata. De asemenea, interbelicii foloseau aparent prea multe semnale in timpul zilei si uitau sa aprinda farurile pe timp de seara. Mai coborau uneori si pe partea stanga din masina, riscand sa fie calcati, sau se incapatanau sa mearga pe linia de tramvai (hmm, va suna cunoscut ?) sau oriunde altundeva decat pe partea dreapta a carosabilului, cum era indicat in acele timpuri. O alta mare problema era limita de viteza, inexistenta in capitala care devenea prin urmare foarte periculoasa. In Occident, limitele erau de 40-50 km/h pe sosele si de 15-20km/h in orase.  Pentru a rezolva marea problema a traficului pe Calea Victoriei cei de la RI sugerau instituirea unui sens unic pentru pietoni (tineti dreapta !) precum si o astfel de limitare a vitezei la 15-20km/h.
  masina mergand, senin, exact pe linia de tramvai.

     Harababura se nastea si din opririle neregulamentare si intempestive ale masinilor, care stationau cu  incapatanare fix in miezul intersectiilor sau pe strazile foarte inguste, dotate preferabil si cu tramvai, pentru a perturba cat mai mult cu putinta circulatia si nervii oamenilor. Nici pietonii nu erau mai breji, traversand cu obstinatie in afara incrucisarilor de strazi, in mod haotic si, chiar si cand traversau pe la incrucisari, nu respectau semnalul stop. Aflati in plus ca pe vremea aceea se instituisera si treceri de pietoni, dar acestea nu aveau dungi de zebra, ci erau conturate de doua linii paralele si de cuvintele trecere de pietoni in preajma ambelor trotuare. 
 strada ingusta cu tramvai si masini stationate necorespunzator

 trecere de pietoni interbelica

     Birjarii, si asa pe cale de disparitie cu gloabele lor donquijotesti cu tot, dupa cum am aratat intr-o postare anterioara, erau huliti pentru ca, aparent, incurcau si mai mult circulatia, in special pe strazile mari, nerespectand aproape niciodata regula de a circula pe dreapta. Circuland pe mijloc, pe stanga, in sens invers si in toate partile, cei de la RI recomandau interzicerea totala a birjarilor si a camionagiilor pe strazile cu circulatie rapida si numeroasa. 
 birjarii si carutasii incurca-lume

    Aflata asadar in plin proces de sistematizare si de modernizare, capitala era departe de a fi o lume ordonata si rationala. Este adevarat, in fotografii ramanem surprinsi placut de spatiile parca mult mai largi si mai aerisite, de numarul redus de automobile. Dar pe strazile mari, intens circulate, se facea deja simtita povara aglomeratiei si a stresului la volan. Zapaceala trebuia inlaturata atat prin instituirea unor reguli potrivite, cat si prin educarea populatiei. Gandire, spunem noi, sanatoasa, care n-ar strica sa fie aplicata si astazi, pe ici, pe colo, in punctele esentiale. Am evita poate marlania in trafic, epopeea automobilistica, tragedia pietonala si oda in milimetru antic si razboinic din mijloacele de transport in comun. 
 sistematizare in viziunea "Realitatii ilustrate"

Sursa informatiuni si imagini, ''Realitatea ilustrata'', numarul din 9 februarie 1936, consultat pe situl Bibliotecii digitale a Bucurestilor.

:))))


vineri, 6 martie 2015

Poate mi se pare

Poate este adevarat sau poate mi se pare doar mie ca, IN ULTIMII 20 DE ANI MAFIA AMERICANA A PIERTDUT TEREN  IN BENEFICIUL OCULTEI MONDIALE.
Nu am mai avut timp sa urmaresc activitatea MAFIEI AMERICANE, asa cum  fara sa vreau cu tot dinadinsul, la difuzor se anunta mereu ba ca Mafia a facut curare lucru sangeros, ca un sef mafiot ca  Toto Riina sau Costello au fost arestati sau ca Anastasia a fost ucis intr-o frizerie, acum nu se mai stie nimic despre ce mai fac mafiotii americani cu toate ca ei, au facut jocurile zeci de ani sau poate peste130 de ani.
 Acum se scot in fata numai gainarii mafioti italieni.
Mafiotii americani au impulsionat inca de la 1880, societatea civila in inceputurile ei, au pus bazele sindicatelor, va amintiti desigur de Sindicatul Camionagiilor din anii Crizei economice1929-1933 din America, cand Mafia impartea pe strada din carucioare in gamele de tabla, mancare calda. Sindicatul  Camionagiilor a fost secondat de Mafia tot timpul si mai ales controlat prin Hoffa, cel care a fost ucis in 1975, fiind pus bine la pastrare in cimentul de la baza unui mare bloc.

James Riddle "Jimmy" Hoffa (n. 14 februarie 1913 - dispărut pe 30 iulie 1975, declarat oficial decedat în 1982) a fost un sindicalist american.

Alegerea presedintelui John Kenedy a fost hotarata in noaptea dinaintea alegerilor la o intalnire secreta intre tatal lui John si sefii Mafiei  care au ordonat  tuturor mafiotilor de pe teritoriul american, sa-l aleaga pe Kenedy cu promisiunea ca, Kenedy odata devenit presedinte sa dea drumul la industria de armament a Mafiei care lucra pe stoc si muncitorii erau foarte nemultumiti, fiind trimisi in somaj.
Lucru ce nu s-a intamplat in primul an si atunci s-au luat masurile radicale pe care le stiti.
Si pentru asta sa atace Cuba, va amintiti criza DIN CUBA.
In anul 1975, americanii au  bagat in pamant, un cartus metalic inchis ermetic, pentru postaritate, cu  toate  secretele neelucidate in timp util pentru prostime si de acolo au transpirat cele de mai sus.
Mafia nu astepta 10 ani in pierdere, numai ca sa  se dea la fund. Nu aveau sange de romani care  am stat 10 ani pana un  Matrafoxat cu elicopterul, ne-a facut tara si vietile noastre praf. Si acum suflam in  dramba. De recuperarea banilor nu se spune nimic precis. Nici o nadejde.
Dar ce observ eu este ca, Mafia Americana pierde teren si Oculta Mondiala, ne pregateste un viitor luminos pe tot globul si nu numai pe  plaiurile americane, cu ramificatiile ei totusi limitate.
Pentru ca Oculta Mondiala sunt prea discreti si implicit mult mai periculosi, parca imi e dor de Mafia care  lucra la vedere:)))
Sau poate acolo a pus si Mafia un picior.:))) Cine stie ? Sau se va sti vreodata ???? 

Ciuma dansului


“Ciuma dansului”, cea mai misterioasă boală din toate timpurile! Cei afectaţi de ea, dansau fără încetare până când cădeau la pământ…

Sambata 21 Feb 2015 /
  ciuma dansuluiCiuma dansului din Evul Mediu a fost o boală misterioasă, care a cuprins cea mai mare a Europei, Prusia (Imperiul German) și Țările de Jos, timp de mai multe secole. Au fost înregistrate, de asemenea, cazuri ale bolii şi în unele părţi din America. Această afecţiune a apărut la aproape două decenii după “Moartea Neagră”, epidemia de ciumă care a făcut zeci de milioane de victime (citeşte mai multe în acest articol: Moartea neagră: ciuma care a ucis 27 de milioane de oameni). “Ciuma dansului” a cuprins populaţia Europei în special în secolele 13 și 14, ea fiind înregistrată până în secolul al 18-lea.
Simptomele “ciumei dansului” includeau delir, un impuls incontrolabil de a dansa, sărituri sălbatice, cântări și spume la gură. În multe cazuri, cei afectaţi de această maladie aveau un comportament indecent, umblând goi pe străzi și chiar participând la orgii publice! Mulțimi de oameni ieşeau pe stradă, într-un val de delir în masă, care circula de la o regiune la alta. Boala era atât de contagioasă, încât cei infectaţi îşi lăsau brusc preocupările zilnice şi se alăturau maniei dansului. Femei, bărbaţi şi copii au căzut victimele acestei boli.
Iată câteva exemple istorice celebre de “ciumă a dansului”:
* În 1027, 18 țărani au deranjat slujba de Ajunul Crăciunului în Bernburg, Germania. Ei au apărut în curtea bisericii și au început să danseze şi să facă gălăgie. Preotul i-a blestemat să danseze şi să strige timp de un an întreg, fără încetare. Patru dintre ei au murit; restul au suferit de tremurat al membrelor pentru restul vieţii lor.
* În 1237, peste 100 de copii au fost loviţi de “ciuma dansului” în Erfurt, Germania. Ei au început să danseze și să sară până la epuizare, căzând la pământ. Mulți dintre copii au murit, iar supraviețuitorii au rămas cu un tremurat permanent.
* Boala a reapărut în iunie 1278 în orașul olandez Utrecht. 200 de persoane au început să danseze frenetic pe podul Mosel. Când un preot a trecut peste pod, acesta s-a prăbușit și toate cele 200 de persoane s-au înecat.
* “Ciuma dansului” nu a mai fost raportată până în 1374, în Aix-la-Chapelle, Germania (Prusia). Cei afectaţi dansau ore întregi într-un “delir sălbatic” și, în cele din urmă, cădeau la pământ complet epuizaţi. Victimele gemeau și strigau de durere, iar martorii îi legau pe aceştia, în jurul taliei, cu cârpe, pentru ca durerea să fie diminuată. Multe victime aveau viziuni și halucinații, țipând și chemând numele unor spirite sau personaje divine. Unii îl vedeau pe Hristos pe tron ​​sau pe Fecioara Maria.
Unii au denumit această boală drept “ciuma demonică”, întrucât se credea că ar fi vorba de o posedare demonică. Italienii făceau referire la această boală ca “tarantism”, întrucât credeau că ea era rezultatul muşcăturii păianjenului tarantula. Însă această tarantulă nu se găsea şi în celelalte țări europene lovite de “ciuma dansului”.
Ce explicaţii ştiinţifice există?
Se crede că simptomele “ciumei dansului” sunt asemănătoare cu cele produse în urma otrăvirii cu ergot. Ergotul reprezintă o ciupercă parazită ce face parte din genul Claviceps. Ergotul poate provoca halucinații și convulsii, ea apărând în sezoanele umede, afectând şi parazitând culturile de cereale.
Alte cercetări moderne au ajuns la concluzia că nu este vorba de o boală propriu-zisă, ci mai degrabă o posibilă isterie de grup sau chiar boli psihice de grup. Întrucât, cele mai multe cazuri au apărut la circa 20 de ani după “Moartea Neagră”, psihologii cred că supraviețuitorii acestei molime au fost atât de traumatizaţi încât ar fi putut apare uşor o isterie în masă, făcând “ciuma dansului” la fel de reală ca orice altă boală infecțioasă.

Secretele lui Lovendal

Incredibil

:)))


:)))


Sa gandim drept



Sa stam stramb si sa gandim drept.

In zadar ne amagim ca, carpind pe ici pe colo, dand o bidinea cu var pe ici pe colo, vom rerusi sa  cream din mizerie o noua democratie, noua, frumoasa, stralucitoare care a lasat in urma  haznaua cu cacat in care ne-am zbatut in ultimul sfert de veac. Totul este doar o amagire, pentru a ne mai prosti a mia oara, pentru a se aseza in fotoliile pufoase, cururile de hipopotami mari si labartate de  excroci sentimentali, fata de  naivii romanasi, numai pentru asi continua   activitatea dementiala in favoarea lor si a urmasilor lor.
Se vede clar cum si-au infiltrat copii  in structurile mafiote, adica banditesti ale  seniorilor.
V-am spus ca, este nedrept sa comparam canaliile criminale ale noastre, cu mafiotii lor, care nu erau banditi de cea mai joasa speta, ajunsi la nimereala la varfurile structurilor, ci grosul executantilor, il constituia doar, palmasii Mafiei sub conducerea locotenentilor.
La noi locotenentii sunt   banditii pe care ii vedeti acum cu catusele la mana si cei mici nevazuti sunt cei care, executa treaba murdara.
Dar asa cum spunea un comentator, acest cuib de viespi mafioti sunt totusi putini dar, puternici pentru ca au pus mana de  toata economia Romaniei.
Asta ne arata cat de periculosi sunt cei care, chiar printr-un singur  capo di tuti capi, au pus mana pe puterea absoluta. Imi vine sa rad ca Matrafoxatul cat de tare se considera el, era inselat de parasutista:)))Poate de aceea s-a dat un pas deocamdata inapoi. O fi el impotent dar, are elicopter:)))
Si vedeti cum se tin in hora infractionalitatii si inca au slugoi care le continua munca murdara de distrugere a poporului romnan  si de sustragere de la pedepsirea lor,  dand mereu cu papagalul ragusit ca, nu au nici o treaba, nu au nici o vina si totul este o  denigrare din partea celor care le vor raul si vor raul poporului roman si in spijin au avut tarile  europene si americanii care i-au sustinut in conducerea dementiala a Romaniei si a romanilor care nu erau ascultati de nimeni ca,  aici se clameaza numai ca am avea un stat de drept. Acele tari erau perverse, il aprobau pentru a ne jefui.
Toate aceste nemernicii se duc pana jos in structurile tarii, in structurile judetelor, conduse de clanuri de familie, cu locoteneti hoti din apartamente, suti, vampe batrane de mana a 7-a, rezervisti securisto-comunisti, tigani, etc.
Nu este suficient ca  se presupune a ne elibera de conducatorii mafioti ai  tarii, trebuie facuta curatenie fara mila de sus pana jos, nu de buna voie si apoi o perioada de cativa ani de refacere ca, sa vedem ce am reusit sa realizam. Dar asta se va intampla daca, vom incepe de acum. Cine sa inceapa ? Unde sunt nationalistii in mainile carora sta viitorul nostru?

Sway

Remediu

Remediu

Ca să scapi de o durere,
Rabdă puţin... în tăcere
Şi trimite... o misivă
---Click pe poză---

joi, 5 martie 2015

:))))


....


:)))


Parlament

 
Parlament fără corupţi

După-un nou Regulament
S-a găsit şi o portiţă,
Vor intra în Parlament
---Click pe poză---

Farafastacuri 1878



Bobârnace şi... farafasticuri de la 1878



Am cules pentru voi glume şi caricaturi drăguţe din câteva dintre numerele apărute în anul 1878 ale foii satirice şi umoristice  “Bobârnacul” – răsfoite din colecţia Bibliotecii Digitale a Bucureştilor:

Un bărbat în ceasul morţii, văzându-şi femeia plângând, i-a zis:
- Nevastă, eu mor. Paul, tovarăşul meu, îmi va ţine locul; el va face lucrurile pe care le făceam eu, până când ţi se va regula starea.
- Trebuie să mă gândesc, pentru că am vorbit deja cu alcineva să-ţi ţină locul….

Anglia si Rusia
Anglia adresându-se Rusiei :
- Ursule încă un pas, 
şi-ţi pun botniţa pe nas !
Un ţăran, venind pentru prima oară la Bucureşti şi ajungând pe podul Mogoşoaiei, rămase uimit văzând mulţimea prăvăliilor, împodobite cu fel de fel de table şi inscripţii. El dori să vadă ce marfă cuprinde fiecare din aceste prăvălii.
Intră, la întâmplare tocmai într’o zarafarie  (notă: cămătărie,loc unde se schimbau banii) şi nevăzând nici o marfă expusă la vedere, întrebă pe un om ce se afla înauntru ce marfă vinde. Zaraful, vrând sa râdă de dânsul, îi răspunse:
-      Capete de măgar…
-      Pe legea mea, urmă ţăranul, trebuie să aibă mare căutare marfa dumneavoastră, căci nu mai văd decât unul în toată prăvălia…

                     

-      Ioane - a spus un boier către servitorul său. Am să plec mâine dimineaţă la cinci ceasuri, aşa că nu uita să vii să mă scoli pe la 4.
-      Prea bine domnule, a răspuns Ion, dar pentru ca să nu uit să aveţi bunătatea să sunaţi din clopoţel pe la trei şi jumătate…
Domnul X… făcu o masă, la care, pe lângă alţi invitaţi a chemat şi pe preotul mahalalei. După ce se isprăvi masa, ieşiră cu toţii în grădina prin care păştea măgarul gazdei. Îndată ce a văzut pe preot, măgarul s-a apropiat de dânsul. 
Unul dintre invitaţi, voind să facă spirit, întrebă:
- De ce s-a apropiat măgarul de sfinţia ta?
- Asta nu ştiu, răspunse preotul, dar întrebarea ta e atât de spirituală încât de aici înainte, ori de câte ori voi vedea un măgar, îmi voi aduce aminte de dumneata.
Basarabia si Rusia
Europa: Ce zici ursule, e destul?
Ursul: Încă puţin. După ce se va rupe
 craca o voi putea înhăţa mai bine!

Convorbire între o peţitoare şi un flăcău de însurat:
-      Zestrea e destul de bună, dar toată în pământuri; viitoarea soacră nu are bani în numerar.
-      Eu aş vrea contrariu…
-      Adică cum ?
-      Soacra să fie în pământ şi zestrea în numerar…
         
Un chirurg făcea o operaţie unui nefericit june.
-      Mi-am pierdut ochiul ? – îl intreabă tânărul pe medic.
-      Nu, uite-l în mâna mea !
                 
               
    
Unui om turtit de beat, i-a căzut pălăria pe jos, în noroi. El se uita la ea, fără să puie mâna să o ridice:
- Dacă te-aş ridica aş cădea eu, căci nu mă mai ţin picioarele; dar dacă aş cădea, tu nu m-ai putea ridica, aşa că… te las!
Şi beţivul plecă înainte cu capul gol…
Un ginere se întorcea de la înmormântarea soacrei sale.
- Tii, m’a apucat o durere grozavă de cap, spuse el către soţia sa.
 Biata mama, nici eu nu o să o uit mult timp - răspunse femeia.
- Pe mine nu m-a apucat capul de asta. Nimic nu poate fi mai supărător decât să mergi atât de încet când îţi conduci soacra la groapă...
- Te rog, du-te! Dacă vine bărbatul meu? Ar trebui să fii mai prudent…
- Dar doamnă, şi dânsul ar trebui să fie prudent şi să nu apară tocmai acum….
-      Pe lumea cealaltă sunt trei opriri, spuse un evlavios, infernul, purgatoriul şi paradisul.
-      Pe lumea asta, numai una,i s-a răspuns: Femeia. Ea e paradisul ochilor, infernul sufletului şi purgatoriul portmoneului…
Un june copist ameninţa pe şeful său că dacă îl va scoate din slujbă, va omorî oameni ca să se poată hrăni.
-      Te vei face bandit ? – îl întrebă acesta.
-      Nu domnule, îi răspunse copistul, voi învăţa medicina !
Marile puteri
Congresul de pace de la Berlin :
Încă o partidă de cărţi !
Nu ştim cine va pierde din marii jucători.
Poate la sfârşit vor plăti... cei ce nu joacă!
La un birt, un beţiv se ciorovăia cu birtaşul pentru că acesta nu avea vin vechi.
-      Ce vină am eu – zise birtaşul – dacă nu-l lăsaţi voi să se învechească…

        
Pe bulevard, un june care mergea în spatele unei doamne, o întreabă:
-      Nu vă e urât singură, doamnă?
-      Nu domnule, sunt cu lacheul dupa mine…
         

                        
Un june chipes vine în orasul I… Aici se întâlneşte cu un domn ale cărui trăsături semănau perfect cu ale lui.
- Mare asemănare între noi – spuse domnul. Negreşit mama ta a trecut prin oraşul nostru…
- Nicidecum. În schimb bunicul venea adesea…
 La un bal, soţia unui bancher purta o rochie foarte decoltată.
-      Domnule – i-a spus un june bărbatului acesteia – dumneata, ca bancher, trebuia să îi fi spus soţiei tale cum trebuiesc închise tezaurele…


deieri-deazi.blogspot.com

Ucraina


Situaţie disperată în Ucraina! Populaţia sărăceşte în timp ce alimentele se găsesc din ce în ce mai greu! Iată în ce hal a adus această ţară Occidentul după lovitura de stat din februarie 2014!

Marti 03 Mar 2015

  ucraina crizaÎncrederea în guvernul ucrainean se prăbușește. Prețul la alimente este în creștere, pentru că oamenii văd cum moneda lor naţională (grivna) are o putere de cumpărare pe zi ce trece. Astfel, în perioada aceasta, grivna a scăzut sub 4 cenți americani, faţă de 13 cenţi cât era în 2012, înainte de izbucnirea războiului civil din această ţară. Puţinii bani pe care îi primesc, oamenii încearcă să îi cheltuie pe mâncare. Pentru a face faţă eventualelor protestelor apărute ca urmare a penuriei de alimente, președintele Petro Poroșenko a ordonat ministrului rezervei alimentare să umple rafturile magazinelor cu făină, zahăr, conserve de carne, precum și hrișcă, din rezerva de stat. Oare ce se va întâmpla dacă se va termina şi această rezervă?
Foarte recent, a avut loc un protest, denumit “maidan financiar”, organizat în faţa Băncii Naționale a Ucrainei, pentru a demonstra împotriva devalorizării monedei grivna, și astfel la creşterea sărăciei unei mari părţi din populaţie. În cursul aceleiași zile când a avut loc protestul, primarul Kievului, Klichko, a acuzat manifestanții a fi “provocatori ruși”!! Incredibil! Toţi cei care protestează împotriva sărăciei sunt de-acuma “provocatori ruşi”! Dar, încrederea în guvernul ucrainean se prăbușește.
În Ucraina va fi din ce în ce mai dificil pe zi ce trece. Guvernul de la Kiev nu mai dispune de resursele financiare pentru a-şi mai putea plăti pensiile şi salariile. Industria grea (care asigura o mare parte din PIB-ul şi veniturile ţării) se afla concentrată în estul Ucrainei, acum ocupată de separatiştii ruşi. Care va fi viitorul Ucrainei? Cel puţin din punct de vedere economic, extrem de sumbru, în ciuda ajutorului acordat de Occident. Iar acest ajutor bineînţeles că nu e pe gratis. Uniunea Europeană şi SUA vor dori controlul total asupra acestei ţări, în schimbul ajutorului economic. Iar acest lucru nu înseamnă decât aservire, sclavie…
Iată, acesta este rezultatul loviturii de stat care a avut loc acum 1 an în Ucraina, în februarie 2014. Iar această lovitură se ştie că a avut loc cu largul concurs al CIA-ului (vezi mai multe în acest articol: Regimul fascist al lui Obama îşi trimite “echipele morţii” în Ucraina, pentru a provoca haos şi violenţă! Tot conflictul din Ucraina este opera CIA-ului!). Iar toată problema din Ucraina a apărut din 2013, odată cu refuzul acestei ţări (condusă atunci de preşedintele alungat Ianukovici) de a colabora cu FMI (citiţi mai multe în cadrul acestui articol: Adevărul gol goluţ despre situaţia din Ucraina: această ţară a fost îngenunchiată de bancherii FMI, pentru ca Illuminati să aibă acces nelimitat la bogăţiile ei!):
“În octombrie 2013, FMI s-a întâlnit cu oficialii ucraineni pentru a discuta despre aşa zisul “buget de criză” al țării. Bancherii au cerut Ucrainei dublarea prețurilor de consum pentru gaze naturale și electricitate, devalorizarea monedei naţionale, reducerea finanțării de stat pentru școli și persoanele în vârstă și ridica interdicțiilor privind vânzarea de terenuri agricole către străini. În schimbul acestor măsuri, Ucraina ar fi primit un împrumut de 4 miliarde dolari. Ianukovici a spus “pas” FMI-ului, iar atunci Rusia a promis că va oferi Ucrainei energie mai ieftină și că va cumpăra obligaţiuni ucrainiene în valoare de 15 miliarde dolari. Dar, apoi a venit “revoluţia” şi Ucraina a intrat definitiv sub controlul bancherilor occidentali”.
Secretele lui Lovendal

:)))


UKIP Imigratia


UKIP: Firm, Fair on Immigration

 
 
Mesaje primite
x

Nigel Farage MEP prin sendgrid.info 

21:06 (Acum 7 ore)
 
către mine
 

Dear Odorica,

Polls reveal that the public think UKIP’s immigration policies are the most appropriate for Britain. In fact more people backed UKIP’s position than every other party combined.
Unsurprising, isn't it? Considering David Cameron's broken “contract” from 2010, when he said: “If we don’t deliver – kick us out.”
Labour, as we well know, have urged their MPs and candidates to steer conversations with the publicaway from immigration. That's when they're not busy sending sneering tweets about white vans and St. George's flags.
Only UKIP has a credible plan to fix Britain's immigration system.
This includes:
  • Creating a Migration Control Commission – with a remit to bring down net immigration, and establish a visa system based on an Australian points based system while assuring the right number of highly skilled workers from across the globe are able to enter
  • Increasing Border Agency Staff by 2,500. Staff to be allocated in new division outside of current management structure
  • Establishing an ethical Visa system for work, and study to be based on the principle of equal application to all people
  • Abolishing rules discriminating EU citizens from non-EU citizens
READ MORE HERE
And there will be no amnesty on illegal immigration.

75% of Britons believe immigration is too high. Chip in £7.50 if you agree, and you want to see UKIP's policies in action.

You can watch my speech from today, here:

youtube_im_nigel.jpg
Now is the time we need your help most. If you want to see our policies come to light, if you believe we deserve a better immigration system, if you believe in Britain .......

Kind regards,
nigel_sig.jpg

Nigel Farage MEP
P.S. Remember, Odorica, you can also help UKIP by liking our FACEBOOK page and following us on TWITTER:
facebook_ukip.pngukip_twitter.png
Published and Promoted by Steve Crowther on behalf of UKIP, Lexdrum House, King Charles Business Park, Newton Abbot, Devon TQ12 6UT
UKIP · Lexdrum House, King Charles Business Park, Newton Abbot, Devon TQ12 6UT, United Kingdom