Reda-i copilaria lui Stefanut

vineri, 12 iunie 2009

Exersarea memoriei


Creierul uman intra in repaus inainte de a face o gresala. De-a lungul anilor am fost intrebata mereu cum, am ajuns sa am asa o tinere de minte exacta, ca de eflefant, caci asa ceva se intelege ca, este cultivat. Am spus mereu ca a fost singura calitate a mea, caci neinvatind si neputind copia cind a fost nevoie, am fost nevoita sa imi vizualizez tot, ce aveam nevoie. Aceste lucruri le-am scris in multe articole. Dar nu m-a ajutat prea mult in viata. Memoria mi-am exersat-o de mica, caci in anii l95o-6o era o moda pentru parinti, nu eram singurul caz in care, parintii sa nu fie, prea obositi cu urmarirea in carti, a anumitor lectii pentru a exersa memoria copiilor lor, sa se dea cartea de telefon si erau multumiti daca retineai numerele de pe "singura pagina". Dar eu niciodata nu reausam sa retin, nici jumatate dar important era ca ma straduiam. Numerele erau mai scurte din 4 cifre si in l965 bagata a 5-a cifra unu in fata. Dar eu numai cu vizualizarea reusam, caci ca sa fac istoricul in minte a unei cifre, sau un numar intreg trebuia sa ma raportez la anumite evenimente din viata mea, zile de nastere, vizite, note proaste, etc. Intr-o situatie anume cind am fost obligata sa concurez cu cca. lo persoane mi s-a dat sa retin, lo numere de telefon spuse repede( nu mai stiu cite odata), si m-am plasat pe cea mai buna pozitie, caci am redat, dar nu perfect, dar mai bine ca celelalte "coechipiere" ordinea reala a numerelor.Postul l-am refuzat din motive obiective. Dar cam atit, caci v-am mai plictisit si cu retinerea pe diagonala. Parintii, chiar tata era multumuit cind ma verifica, caci nu erau lectii de istorie sau geografie sa se dea de gol, ca nu stie si citeste din carte si numai urmarirea neutra, a numerelor din pagina cartii de telefon. Inainte sa spunea ca dupa 3o de ani mor celulele creierului, nu se mai inlocuiesc, dar acum si eu am simtit pe pielea mea s-a stabilit ca celulele se reinoiesc mereu. Cunosc o doamna de care v-am mai scris(sotia ministrului) care acum la aproape 9o de ani, cu mai multe comotii cerebrale si-a mai revenit multumitor datorita calculatorului, la care se chinuie sa scrie, ca sa isi revina si si-a revenit bine, bine de tot. Atit am vrut sa spun despre memoria mea si moda anilor l95o cind mai multi copii si tineri erau obligati(chinuiti), sa-si exerseze memoria. Creierul uman folosit 3o la suta din capacitatea sa. Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
Publicat de Odorica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu